Han tar plats på Filippa K
Mikael Björklund tillträder idag torsdagen 1 mars som ny Global Digital Director på modebolaget Filippa K.
Han kommer närmast från en tjänst som Global E-commerce Director på Consortio Fashion Group, som driver e-handelssidorna Cellbes, Bubbleroom och Halens. Han är i dagsläget en del av en rådgivande styrelse för Mediainstitutet i Stockholm.
Mikael Björklund har tidigare arbetat med affärsutveckling på Schibsted Media i Spanien, med management consulting på EY samt som Brand CFO på Laredoute i Norden och på Jotex globalt.
Filippa K grundades år 1993 av Filippa Knutsson och varumärket finns nu tillgängligt på 60 marknader i olika delar av världen, både via fysisk handel och e-handel. Nu ligger fokus på att utveckla företaget digitalt.
– Filippa K tar nu nästa steg med digital utveckling och expansion online. Det handlar inte endast om nätbutiken utan om allt som händer online. Jag är glad att välkomna Mikael Björklund till företaget för att bidra med sin starka expertis och sin förmåga att utveckla och bygga upp inte bara e-handel utan även kommunikation och samtal online samt bidra till att skapa en teknikorganisation i världsklass, säger Kristofer Tonström, vd Filippa K.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.