23948sdkhjf

Polarn O. Pyret moderniserar sitt butikskoncept

Nu inviger de sin flagship-butik med ett nytt butikskoncept.

Med kampanjen ”Ett nytt kapitel” lanserade Polarn O. Pyret i höstas ett omtag där varumärket och kunderbjudandet moderniserades. Nu tar varumärket nästa steg och öppnar den första butiken med ett helt nytt butikskoncept. Butiken, som ligger i PK-huset i centrala Stockholm, blir kedjans flagship-butik.

– Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik i PK-huset är först ut och blir vår flagship. Vi satsar stort och investerar även i vår e-handel. Trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln är vi stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, säger företagets vd, Nanna Hedlund.

Butikskonceptet är framtaget av designbyrån Koncept och utgår från Polarn O. Pyrets nordiska arv med ljusa färger, en tydlig känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. Ambitionen har varit att skapa en miljö som inspirerar både barn och vuxna utan att förlora fokus på kläderna. 

I det nya butikskonceptet finns fortfarande den klassiska ”randen” som har funnits i sortimentet sedan starten 1976. Den återfinns på olika sätt i inredningen i bruten form, i ljusa färger och i naturmaterial som trä på ett tydligt men nytt sätt. 

Butiken öppnar den 8 mars klockan 10 med stor invigning för alla kunder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047