23948sdkhjf

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Eva Boding har utsetts till ny vd för Edblad, som ägs av av grundarna Hans och Cathrine Edblad, och därtill har Sara Althini och Camilla Andersson rekryterats till posterna som marknadschef respektive försäljningschef för Sverige och globalt.

Eva Boding kommer närmast från vd-posten hos mattföretaget Kasthall men har även arbetat som vd för Filippa K. Hon har även ett förflutet hos Gant.

Även Sara Althini kommer närmast från Kasthall men har ett förflutet hos bland andra Casall och Nike Sweden.

Camilla Andersson har tidigare arbetat hos Röhnisch och Nike.

- Denna förändring innebär att vi har en oerhört spännande tid framför oss. Jag ser fram emot att äntligenkunna fokusera på designutvecklingen och få vara den kreativa kraft som behövs i ett designföretag. Somvd tar Eva fullt ansvar för affärsutvecklingen och organisationen, samtidigt som jag i egenskap avchefsdesigner fokuserar på att skapa ännu starkare kollektioner. En lyckad kombination av två kvinnor som lyfter och kompletterar varandra, säger Cathrine Edblad i en kommentar.

Edblad har genom återförsäljare, egen e-handel och konceptbutiker vuxit rejält under bolagets drygt tioåriga historia.

Nu ska ökat fokus läggas på tillväxt i digitala kanaler och därtill ska varumärkets identitet och sortiment ses över och enligt företaget tydliggöras.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089