23948sdkhjf

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Interflora stärker sin plattform för näthandel.

Alla hjärtans dag är årets viktigaste dag när det gäller försäljningen av blommor och choklad i Sverige. För Interflora slog försäljningen rekord år 2017 och nu rustar blomsterhandlaren upp för ännu högre tryck i år. Målet är att kunna hantera 40 000 order.

– Vi har över 7 000 samtal och nästan lika många mejl till kundservice bara under de två sista dagarna. Då kavlar alla upp ärmarna på kontoret och hjälper kundservice att stötta både butiker och slutkund. De flesta köp är spontanköp och görs i sista sekund och då blir vår snabba leverans en oerhört viktig konkurrensfaktor. I år kan vi leverera blombud samma dag i storstäderna om du beställer innan kl. 16:00. Det är det inte många e-handelsföretag som slår, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

Interfloras försäljning sker idag främst via nätet. För att kunna möta den ökande orderingången har företaget lanserat en ny e-handelsplattform, en ny CRM-plattform samt introducerat Klarna Checkout med direktbetalning.

– Den nya plattformen har nu satt sig men vi är i en ständig rörelse för att driva den digitala transformationen i bolaget och utvecklar kontinuerligt både direkt funktionalitet och det som driver och förenklar köpupplevelsen. Det är absolut nödvändigt för att vara en del av den snabba förändringen som sker i köpbeteende på marknaden idag. En tydlig och stark digital närvaro gynnar även våra butiker och driver både försäljning och trafik samtidigt som det bygger förutsättningar för en framtida tillväxt. Nu har vi plattformen, kapaciteteten och har tryckt på i marknadsföringen så vi hoppas på en rekordförsäljning på Alla hjärtans dag, säger Nina Lindvall.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079