Utökar samarbete för digital handel
Ateles Consulting meddelar idag att företaget blir helhetsleverantör för den digitala handeln på Gina Tricot efter ett flerårigt samarbete. Det innebär att Ateles ska ta fram Gina Tricots nya API-baserade plattform. Med den ska klädkedjan få sin plattform för unified commerce på plats och målet är bland annat att digitalisera Gina Tricots fysiska butiker.
- E-handel, omnikanal och digitalisering har fortsatt stort fokus för oss på Gina Tricot. Ateles har varit en strategisk partner till oss sedan 2009, och vi har under åren skalat upp vår e-handel till försäljning över hela Europa samt tagit fram flertalet omnikanallösningar som integrerar våra försäljningskanaler. Vi ser fram emot att nu ta nästa steg inom digital handel och ytterligare förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder i samtliga försäljningskanaler, säger Magnus Månsson, vd på Gina Tricot.
Unified commerce beskrivs ofta som nästa steg framåt efter omnikanal. Med unified commerce finns det inte någon skillnad i data mellan olika kanaler. Det finns endast en plattform och information uppdateras i realtid oavsett kanal.