Pricer levererar
Den amerikanska konsumentelektronikkedjan Best Buy, som har drygt 1000 storformatsbutiker i USA, har valt att installera svenska Pricers digitala hyllkantsetiketter. Igår måndag meddelade Pricer att bolaget slutfört installationen av sin lösning i 60 butiker innan julhandeln hann komma igång.
– I en shoppingmiljö där fler och fler kunder handlar både online och i fysiska butiker är det mycket viktigt att ha möjlighet att snabbt uppdatera priserna i våra butiker. Med digitala hyllkantsetiketter på plats kan medarbetarna fokusera på att betjäna kunder istället för att ändra pappersprisetiketter. Dessutom tillåter etiketterna vår butikspersonal att – på ett ögonblick – få viktig realtidsinformation såsom lagernivå, säger Nicole Nelson, chef för prissättning på Best Buy.
En annan som valt Pricers hyllkantslösning är den ungerska konsumentelektronikkedjan Euronics och under år 2017 installerades systemet i 10 av totalt 68 Euronics-butiker i Ungern. Detta genomfördes med hjälp av Pricers partner Szintézis Informatikai Zrt.
Det förväntade ordervärdet för samtliga butiker är 10 miljoner kronor. Det kommer inte att ha en väsentlig påverkan på företagets omsättning eller resultat, meddelar Pricer i ett pressmeddelande.
Pricer grundades i Uppsala år 1991.