Gents bäddar för nya trender
Med en stark julhandel i ryggen och nya medarbetare på plats satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.
– Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före. För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström.
Ny produktchef blir därför Rikard Axelsson som en bakgrund inom e-handel och inköp. Rikard Axelsson kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se.
Fd. produktchef Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som head of retail där han kommer att ansvara för Gents fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.
Gents bildades 2003 och företaget omsätter idag 52 miljoner kronor fördelat på fyra bolag. Verksamheten sysselsätter 27 medarbetare.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.