23948sdkhjf

Appen ökar Dagmars digitala fokus

Modevarumärket Dagmar har kommit långt på sin digitaliseringsresa. Hälften av e-kunderna använde mobilen.

– Från att ha gått från prestigefyllda varumärken, över stora mäkta influencers kommer inflytandet nu att vara tillbaka hos oss som modevarumärke och som bolag. Men då måste vi verkligen ha något att berätta.

Det säger Karin Söderlind, en av tre grundare till svenska modevarumärket Dagmar.
Efter att i slutet av 2016 konstaterat att hälften av märkets e-kunder gjorde sin köp i mobiltelefonen har Dagmar kommit långt på en digital förändringsresa som i grunden förändrat företaget.
Nu i slutet på hösten lanserade märket en app, som man hoppas ska hålla dialogen med kunderna levande och involvera dem direkt bolagets beslutsprocesser.
– Vi vill helt enkelt bli mer personliga, nakna och transparent inför kunden, säger Karin Söderlind som också ser hur appen kommer att kunna underlätta samarbetet med nätet av återförsäljarbutiker.

Läs mer kring den digitala transformeringen i handeln i nästa nummer av Dagens Handel på papper!

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109