23948sdkhjf

Adlibrisgruppen passerade nu tvåmiljardersgränsen

Adlibrisgruppen med e-handelssajter som Discshop och Odla har nu passerat två miljarder i omsättning under de senaste 12 månaderna.







Sajter som ingår i gruppen är Adlibris, Discshop, Bamba, Kökets favoriter, Roliga prylar, Yayday och Odla ingår fortsätter att locka allt fler kunder.

Efter en period av fallande försäljning satte vi i början av 2015 upp målet att nå två miljarder i omsättning. Det är därför en viktig milstolpe för oss och en bekräftelse på att vi är på rätt väg med våra satsningar. Samtidigt är vi bara i början av vår utveckling att fortsätta driva e-handeln framåt och fortsätta skapa ännu bättre och smidigare kundupplevelser”, säger Johan Kleberg, vd Adlibrisgruppen.

På Adlibris har pyssel & DYI, leksaker och papper & kontor ökat med 162 procent under de senaste 12 månaderna. Även bokförsäljningen har fortsatt öka med extra stark försäljning av faktaböcker och barn- och ungdomsböcker.

Försäljningen av fysiska böcker uppgick de senaste 12 månaderna till 80 procent av Adlibrisgruppens totala försäljning.

Bland Adlibrisgruppens övriga sajter så märks bland annat Kökets favoriter som har en omsättningsökning på 119 procent. Kökets favoriter lanserades under hösten även på den finska marknaden under namnet Makujakauppa och omsatte där över en miljon under sin första månad.



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063