23948sdkhjf

Pressbyrån utvecklar sortimentet – lanserar lussekorv

Den första december finns det som beskrivs som ”korv med bröd 2.0” till försäljning.

– Så här inför jul så är det ju just traditioner som står i fokus. Vi tycker alltid att det är roligt att utveckla sortimentet och ta fram nya produktinnovationer. Inför jul ville vi utmana det juligaste vi har, lussekatten, säger Lennart Schultz, marknadschef i ett uttalande.

Låter det märkligt? Lussekorven är precis som namnet antyder en kombination mellan korv och lussekatt. Fredrik Edin, produktchef för snabbmat på Pressbyrån, menar att det inte är så otippat som det kan låta.

– Eftersom Lussekatten har en söt briocheliknande smak, går den väldigt bra ihop med just varmkorv. Kanske väljer man att addera traditionella korvtillbehör, men själv tycker jag den ska avnjutnas i sin enkelhet, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079