23948sdkhjf

Norsk kedja har siktet inställt på Sverige

Barnas Hus tänker börja säljer sina barn och babyprodukter på svensk e-handel.

Efter ett par år med förlust har vi nu gjort både stora och små förändringar i Norge. Genom långsiktigt arbete har vi fått kontroll över vår verksamhet och har vuxit i en utmanande bransch de senaste åren. Vi är nu rustade för att göra en rejäl satsning på den svenska marknaden, för att växa och stärka vår position på den skandinaviska marknaden, säger Lasse Erik Moen, vd på BH Nordic AS.

Barnas Hus vill expandera och ta position på den svenska marknaden.

Vi har identifierat en nisch på den svenska marknaden, som vi tycker är perfekt, säger Gøril Solheim, marknads- och företagsutvecklingschef på det norska kontoret.

Hon menar att kompetenta medarbetare som känner till marknaden är avgörande för lanseringen.

Vi tror att det är nyckeln att lyckas i Sverige om man jämför med satsningen som vi gjorde sist 2011, våra svenska kollegers långvariga branscherfarenhet i kombination med svensk marknadsföringsanpassning.

Det är premiär för den nya e-handeln under sommar eller höst nästa år.

Barnas Hus har i dag en fysisk butik i Sverige, "Gränsens Barn" som ligger i Nordby Shoppingcenter vid Strömstad.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073