H&M satsar allt mer på fysiska butiker – lockar med kaffe
Det har varit ett trögt år för den svenska modejätten. Det tredje kvartalet rapporterades det om minskade vinster och en stor anledning till detta är att e-handeln inte riktigt fått fart ännu.
H&M i gallerian Fältöveresten på Östermalm testar därför ett nytt koncept.
”Kom in, ta en kaffe, läs en tidning, vila fötterna”.
Står det på en skylt i fönstret.
Samtidigt är det nu oklart när Arketkedjan egentligen kommer till Sverige.
"Vi har för avsikt att öppna en Arket-butik i Stockholm. Men vi vet inte när den kan öppna - eller var den ska ligga", sa Fay Woods, pr- och kommunikationschef på Arket till DN i fredags.
Öppningen var tidigare planerad till våren 2018, men branden på Biblioteksgatan har satt käppar i hjulet för H&M:s nya varumärke.
Arket är en lyxigare butikkedja som under hösten lanserats i London, Bryssel, München och Köpenhamn.