23948sdkhjf

Premiär för Kicks nya e-handel

Den nya sajten har anpassats efter ett mobilt shoppingbeteende.

Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flagskeppsbutiker och nu även en ny e-handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks i en kommentar.

Med lanseringen av den nya sajten ska det, oavsett kanal, vara möjligt att hitta samma erbjudande och sortiment. 

Sajten är utvecklad i samarbete med Avensia och har en omni-lösning där både fysisk butik samt e-handel delar affärslogik.

– Många inom retail-branschen har länge pratat om en omnikanal som möjliggör samma budskap i alla kanaler, men det är få som har lyckats med det på ett bra sätt., kommenterar Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.

Han fortsätter: 

– Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen. Tillsammans med KICKS har vi utvecklat en unik omnikanal-lösning som också ska kunna leverera i framtiden. Utöver detta har vi också, tack vare vår nya SCOPE-teknik, skapat en av Nordens snabbaste sajter. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063