Premiär för Kicks nya e-handel
– Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flagskeppsbutiker och nu även en ny e-handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks i en kommentar.
Med lanseringen av den nya sajten ska det, oavsett kanal, vara möjligt att hitta samma erbjudande och sortiment.
Sajten är utvecklad i samarbete med Avensia och har en omni-lösning där både fysisk butik samt e-handel delar affärslogik.
– Många inom retail-branschen har länge pratat om en omnikanal som möjliggör samma budskap i alla kanaler, men det är få som har lyckats med det på ett bra sätt., kommenterar Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.
Han fortsätter:
– Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen. Tillsammans med KICKS har vi utvecklat en unik omnikanal-lösning som också ska kunna leverera i framtiden. Utöver detta har vi också, tack vare vår nya SCOPE-teknik, skapat en av Nordens snabbaste sajter.