Mio slår rekord – passerar 300 miljoner
Tillväxten mellan 1 maj och 31 oktober har uppgått till 300 miljoner kronor. Samtidigt har Mio Medlem fått 300 000 medlemmar sedan starten i juni.
– Att vi lyckas prestera det starkaste halvåret någonsin känns extra bra då vi samtidigt uppgraderat vårt affärssystem, implementerat vår kundklubb och samtidigt öppnat två nya varuhus i Sundsvall och Lund, summerar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
Den positiva besöksutvecklingen på framför allt webben beskrivs som ”motorn i tillväxten”. Under 2017 har branschen vuxit med 7 procent och Mio har vuxit 16,9 procent, enligt HUI.
– Vi är tacksamma, ödmjuka och stolta då vi konstaterar att allt det hårda arbete vi lägger ner varje dag belönas på bred front. Vi tar marknadsandelar på bred front nu och det var länge sedan marknadsandelarna smakade så bra, säger Björn Lindblad.
I dag har Mio butiker på över 70 platser i Sverige.