Pressbyrån för kunder som har bråttom
I den nya butiken ska man kunna plocka med sig något i förbifarten.
– Under året har vi haft en aggressiv etableringstakt på Pressbyrån. Det ligger i tiden med en flexibel convenience-butik som ska underlätta vardagen för den moderna kunden som har ont om tid, säger Stina Gagnehag Elm, distriktschef för Pressbyrån i ett uttalande.
Butiken är belägen i Kista Galleria, vid gången från tunnelbanan ner mot arbetsplatsområdet. Franchisetagare är Shivan Mohamad som har varit en del av Pressbyrån sedan 2009.
– Varje person som kliver in i min butik ska känna sig som en VIP-kund, säger Shivan.
Butiken är anpassad för dem som har bråttom.
Detta är bland annat löst genom att:
- Det finns kaffe och bullar på fler ställen i butiken (kunden kan till och med ta kaffet på utsida av butiken) och långa kylar för att slippa trängsel
- Två kassor för att undvika köbildning
- Det går snabbt i kassan för varje kund tack vare moderna betalningssystem som Samsung pay och Apple pay. Kunden kan även blippa betalkort (slippa skriva in kod) vid lägre köp.