Haglöfs lanserar ett nytt butikskoncept
I början av november öppnar outdoorföretaget en ny flaggskeppsbutik på Kungsgatan. Samtidigt introduceras ett nytt koncept där kunden ska bjudas in till ”Haglöfs värld”.
– Våra kunder kommer att mötas av en helt ny butiksupplevelse där vi vill skapa en mötesplats för alla som gillar att vara utomhus, säger Haglöfs vd Peter Fabrin i ett pressmeddelande.
I det nya konceptet finns referenser till klassisk allmoge och hantverk som kombineras med moderna inslag. Färgskalan är hämtad från renlav, hjortron, björkved och granit.
– Den nya butiken utgör ett första steg i Haglöfs strategi att bli mer relevanta, öka kännedomen och stärka varumärkesuppfattningen genom att öppna nya butiker och shop-in-shops runt om på nyckeldestinationer i Europa. Tillsammans med vår egna online-handelsplattform är planen att driva långsiktig tillväxt och lönsamhet för Haglöfs, avslutar Peter Fabrin.