Dyrt med högtider för detaljhandeln
En ny undersökning utförd av Brightpearl, leverantör av detaljhandelshanteringssystem, visar att majoriteten av återförsäljare kommer att fatta ineffektiva affärsbeslut för att möta det ökade säljtrycket under vinterns högtidsdagar. Detta innebär bland annat att de anställer extrapersonal, utökar lagerutbudet eller förlänger shoppingtiderna.
Tekniska lösningar som sköter uppgifter som fakturering och frakt skulle kunna minska kostnaderna avsevärt, menar Derek O'Carroll som är vd på Brightpearl.
– Dessa resultat lyfter fram hur många återförsäljare som försummar att investera i teknik som skulle kunna spara pengar och värdefull tid under deras mest trafikerade säsong, säger han i ett pressmeddelande.
Digitala detaljhandelslösningar kan hjälpa återförsäljare att spara arbetstid som motsvarar ungefär 57 dagar per år genom att eliminera den tid som spenderas på upprepade administrativa uppgifter.
Läs mer om undersökningen här.