Kosmetikkedja expanderar i stor stil
Under hösten har butiken i Hansa byggts om och den 19 oktober öppnar butiken som Flagship. Den kommer då att inta 800 kvadratmeter i Malmös nyrenoverade citygalleria. Butiken kommer att erbjuda ett bredare tjänsteutbud kombinerat med ett stort sortiment av varumärken och en butiksmiljö som man betecknar som ”något utöver det vanliga”. Målet är att bli en skönhetsdestination för hela Malmöregionen.
Under våren 2017 öppnade kedjan sin första flaggskeppsbutik i Femman i Göteborg och i mitten av september sin andra i GlasMagasinet i Oslo. Båda butikerna har haft en flygande start.
– Sedan invigningen av vår Flagship i Femman den 28:e april fram till sista juli i år, har vi nästan dubblerat vår försäljning i jämförelse med samma period förra året. Under samma period har även antalet besökare ökat med 55 procent. Även vår Flagship i Oslo visar redan starka siffror. Detta ser vi som ett bevis för att vi har ett koncept som verkligen tilltalar våra kunder - både befintliga och nya, säger Kicks marknadschef Gina Azaric.