23948sdkhjf

Gunde Svan kampanjar för diesel

Skidlegendaren deltar i reklamkampanj för Preem.

Preem säger sig med kampanjen vilja visa att det är skillnad på drivmedelsbolag och drivmedelsbolag. Därför ska de nu premiära sin svanenmärkta diesel i en ny kampanj som går under namnet "Det är skillnad".

– Att vara Svanenmärkt ställer också höga krav, bland annat ska drivmedlet innehålla minst 50 procent förnybar råvara och den får inte vara palmoljebaserade, säger Ulrica Bååthe, chef för marknadskommunikation på Preem i ett pressmeddelande.

För att verkligen betona det svanenmärkta drivmedlet har Preem nu alltså valt att ta in en annan "svan" för att kampanja för dem - Gunde Svan.

– Förhoppningsvis kan samarbetet skapa en större förståelse bland allmänheten kring frågor om förnybara drivmedel. En insikt om att det finns förnybara drivmedel gjord på restprodukter från svenska skogar och att vi kan bli självförsörjande på hållbara drivmedel, säger Gunde Svan i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062