23948sdkhjf

Svensk mjukvarusuccé i storaffär

Brittiska varuhuskedjan Debenhams har vänt sig till ett svenskt företag för att få ordning på schemaläggningen av 20 000 anställda på 176 varuhus

Det är Stockholmsbaserade schemaläggningsspecialisten Quinyx som fått uppdraget. Grunden i deras lösning är att företaget kommunicerar med de anställda via deras mobiler, och att anställda själva kan styra och byta pass.

Quinyx grundare och vd Erik Fjellborg säger till dagenshandel.se att han tycker att det är roligt att ett så stort företag som Debenhams väljer att arbeta med en molnbaserad lösning.

Det brittiska varuhuskedjan köper en bred lösning; schemaläggning, prognosverktyg och mobila appar för medarbetarna. Lösningarna ger medarbetare stor frihet att boka och byta pass.

– På Debenhams har man insett vikten av nöjda och glada medarbetare, säger Erik Fjellborg.

Debenhams Retailchef Ross Clemmow säger i ett pressmeddelande att Quinyx har en mycket bra produkt som befrämjar medarbetarengagemang.

Källa: Quinyx

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093