Ny prispressare in på svensk elektronikmarknad
– Vårt mål är enkelt: att utmana marknaden genom att öka konkurrensen och pressa priserna så att svenska kunder får ett bättre erbjudande och en bättre köpupplevelse, säger Powers svenska vd, Robert van Toor, som har ett långt förflutet i elektronikbranschen. Han har bland annat arbetat som telekomchef på Elgiganten och varit vd för Fujifilm i Norden.
Power är ett nordiskt bolag med huvudkontor i Norge. För ett år sedan öppnade Power i Danmark, där man också har egna butiker i Glostrup, Herlev, Odense, Frederiksberg Randers och Århus, och planerar att öppna fler. Nyligen drog företaget igång i Finland och nu öppnar kedjan sin e-handel i Sverige på power.se.
– Det vi gör nu är en smygstart. Under våren kommer vi att ägna oss åt att förbättra sajten, öka flexibiliteten kring leverans- och betalningsmöjligheter samt utöka utbudet. När vi känner oss redo kommer vi visa marknaden mer av vårt erbjudande och vad Power står för, säger Robert van Toor.
Butiker
– Vi ska öppna minst en butik under 2017, kanske fler. Vi ser en tydlig trend i våra andra grannländer att e-handeln ökar och att många som handlar online vill hämta i butik. Vi kommer att satsa hårt på att skapa en lika bra köpupplevelse oavsett vilken kanal kunden väljer, säger Robert van Toor.
F.d.Expert
Power är en nordisk hemelektronikkedja som just nu bygger upp sin verksamhet i Sverige. Power Sverige ägs av norska Power International AS (tidigare Expert AS), som driver sammanlagt sju e-handelskanaler och 210 fysiska butiker i Norge, Danmark, Finland och Sverige.