Kappahl:s vd: "Kraftiga reor präglar klädmarknaden"
I torsdagens delårsrapport uppgav Kappahl att säsongsstarten i februari, som
är den sista månaden i Kappahls andra kvartal, inleddes med en generellt
avvaktande marknad.
Har marknadsbilden förändrats de senaste fyra-fem veckorna jämfört med
februari?
– Det har varit väldigt kraftfulla reor från alla aktörer i klädhandeln och
Kappahl är ju inget undantag, säger Danny Feltmann till Nyhetsbyrån Direkt.
Hur hanterar ni det aktuella läget med stora reor?
– Jag tycker vi har jobbat bra med vår reastrategi och fått en ganska fin
effekt av det. Vi har hittat en modell som vi tycker fungerar, säger vd:n.
Så du vill inte flagga för en press på er bruttomarginal i det tredje
kvartalet?
– Nej det vill jag inte. Vi vet i och för sig inte hur väder och vind,
konkurrensen och försäljningen blir, och vilket resultat det blir av
kampanjer och rabatter. Men det är 'business as usual' och vi fortsätter med
den strategi vi har, säger Danny Feltmann.