Dustin: Växer mest i Finland och Danmark
Det framgår av rapporten för det andra kvartalet som sträcker sig fram till och med februari.
Under det första halvåret uppgår den organiska tillväxten till 6,6 procent, en ökning från 2,5 procent motsvarande period året innan. I det andra kvartalet enskilt låg den organiska tillväxten på 8,7 procent.
"Vi flyttar fram vår position inom hela företagssegmentet med en stark tillväxt i samtliga kundgrupper och marknader. E-handeln via vår nordiska online-plattform möter effektivt kundernas höga krav på tillgänglighet och genererar en fortsatt hög försäljningsutveckling", skriver Dustins vd Georgi Ganev om tillväxten i det andra kvartalet i onsdagens rapport.
Vidare framgår att tillväxten var starkast i Danmark och Finland med "stor andel nyförsäljning till kundgruppen stora företag och offentlig sektor".
Dustins försäljning direkt till konsument, B2C, minskade med 10,4 procent då bolaget "forsätter att prioritera lönsamhet framför volym". B2C-segmenten står för endast cirka 7 procent av bolagets omsättning.