23948sdkhjf

Sega inte! Nästa teknikskifte redan här

Sitt inte still i båten och vänta in vad andra gör. Nu är det åter dags för handlare att ta till sig nya innovationer som kan leda rätt i kampen om kundens plånbok.

Välkända varumärkeskonsulten BAS har i dagarna startat ett nytt tech-företag BAS Edge som ska hjälpa handlare att positionera sina varumärken med hjälp av ny teknologi.

– Artificiell Intelligens, botar, Virtual Reality, röststyrda hjälpmedel … det finns massor av nya sätt att nå ut till konsumenter – och det är farligt att sitta still i båten och vänta in vad andra gör, säger det nya bolagets vd Magnus Erhardt, till dagenshandel.se.

Det nya bolaget, som betecknas som ett ”emerging techföretag” presenterades vid en frukost på torsdagen. Tanken är att BAS Edge ska att erbjuda kunder på den nordiska marknaden nya koncept som kan anslutas till varumärken och som baseras på framväxande teknologier som Mixed Reality, augmented reality, virtual reality och artificiell intelligens.
– Vi ser en konsument som ändrar beteende totalt. Detta går snabbt och det måste tas på allvar på höga nivåer inom detaljhandelsföretagen, säger Magnus Erhardt.

Han ger ett exempel på teknik som han tror är är för att stanna – botar.
För den som inte vet vad en bot är förklarar han att en bot är en app som man kan prata med. Botar kan vara inbäddade exemplevis i Facebook Messenger.
– Botar är superhett just nu. Sedan i maj 2016 har 30 000 botar lanserats och av dem går 11 000 att betala i. Det intressanta med botar är att man bara behöver en, det gör alltså att man slipper ha rader av olika appar för olika saker man vill göra, säger han.

Han berättar att de har blivit jättepopulära bland nordamerikanska kvinnor i åldern 30 – 55 år. En stor användning är att man lätt kommer åt olika recept.
– Det är inte mycket att vänta på – sätt igång och testa, säger han.

Källa: BAS EDGE

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083