23948sdkhjf

Hemtex pilotar i fem butiker

Hemtex testar ett helt nytt butikskoncept. Idag premiärvisas det i kedjans butik i Kungsbacka.

Det nya konceptet är en del i ett större förnyelsearbete, där tydligheten ska stå i fokus – i butiksmiljön, kommunikationen och i ett sortiment med högre designgrad.
– Med det nya konceptet blir kunderbjudandet och upplevelsen i butik både tydligare och starkare, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemtex.

Roligare och tydligare i butik

– Samtidigt gör vi det enklare och roligare att handla genom att öka utrymmet för inspiration, förbättrad märkning och utförligare produktinformation.
Hållbarhet får också en mer framträdande roll så att Hemtex värderingar blir tydliga även i butiksmiljön.
– Som specialistbutik ska vi självklart visa både bredd och djup. Men det vi framför allt gör nu är att tydliggöra strukturen, förklara valen, hur kunden ska tänka, välja, köpa och använda produkterna, säger Ted Bergström.

Click and collect

Även online-erbjudandet har skruvats till. Med personalens hjälp kan Hemtex-kunder handla online direkt i butik och på så vis få tillgång till ett avsevärt större sortiment. Varorna levereras sedan kostnadsfritt till butiken.
Det nya konceptet är framtaget i samarbete med Kollo Retail, detaljhandelsexperter som tidigare haft uppdrag för bland annat Systembolaget och IKEA. 

Hemtex fem pilotbutiker:
·      Kungsmässan i Kungsbacka den 30 mars
·      Västermalmsgallerian i Stockholm den 20 april
·      Fältöversten i Stockholm den 27 april
·      Kungsgatan i Göteborg den 18 maj
·      Storgatan i Luleå den 18 maj

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067