23948sdkhjf

Wrapp Index: H&M äger svensk modemarknad

Wrapp Market Share Index som mäter hur svenska kunder konsumerar, visar att resor har varit i fokus för köpintresset och att H&M är absolut starkaste spelaren på modemarknaden.

Wrapp är ett svenskt techföretag som erbjuder en belöningsapp som kopplas till betalkortet. Wrapp ger anslutna kunder personliga erbjudanden,belöningar och pengar tillbaka baserat på vad, var och hur ofta kunden handlar. Det hela går automatiskt.

I december 2016 lanserades Wrapp Market Share Index som mäter hur anslutna kunder konsumerar.  Det visar hur marknadsandelar fördelas mellan företag och branscher, helt transparent och i realtid.
När det är drygt en vecka kvar av det första kvartalet 2017 visar Wrapp Market Share Index att kategorierna tech och resor gått bra under det första kvartalet, jämfört med
samma period 2016.
Inom resebranschen har flygbolagen Norgwegian Airlines, SAS, Ryanair haft en positiv start på det nya året, då samtliga kurvor pekar uppåt. Även AIRBNB har gått bra
sedan årsskiftet.

H&M i topp, men nätmode ökar
Under mars har H&M fortsatt äga marknaden inom mode, där de ligger stabilt över snittet.
Andra modevarumärken som under de senaste månaderna haft en generellt positiv trend är nätbutikerna Zalando, Boost och Nelly.com. Inom herrmode så peakar Brothers och Eton.
Wrapp Market Share Index  visar att två varumärken som ligger förhållandevis lågt under julrean toppar i mitten på februari. De båda är  Dressman och Lager157. På Wrapp finner man det intresseväckande då majoriteten av varumärkena inom mode toppar under julrean.

Kul att ge tillbaka

Inom mat och dryck klättrar några av Wrapps varumärken. Espresso House är fortsatt
populärt och Panini har sedan mitten på december en stabilt uppåtgående kurva. I dagsläget har Wrapp mer än 6000 punch cards (klippkort) registrerade i Sverige, Espresso House ochPanini är två av dessa.
- Det känns kul att ge tillbaka till våra kunder genom Wrapp. Dessutom erbjuder
Wrapps index oss ett viktigt verktyg för att snabbt och enkelt kunna se hur vi presterar
på marknaden i stort, säger Mikael Sköldmark på Panini Internazionale.



Källa: Wrapp

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093