23948sdkhjf

De mäter kundmötet i appen

Konsultföretaget Stigfram, som specialiserar sig på kundmöten, har köpt tränings- och uppföljningsverktyget Bestinservice.

Det digitala kompetensverktyget mäter beteendeförändring och säljutveckling. Medarbetarna får en app med utbildningsmaterial, träningsmoduler, individuell coaching och kan på så sätt träna i vardagen till exempel på att bli mer proaktiva i kundmötet. Verktyget ger också medarbetarna feedback och visar påverkan på nöjd-kund-index och andra nyckeltal.
– Att mäta beteendeförändring är en stor utmaning i denna typ av förändringsprocesser. StigFram har under många år letat efter verktyg och stödsystem för att träna medarbetare löpande i det dagliga arbetet. Nu har vi äntligen hittat ett verktyg som imponerat stort på oss, och som vi nu fått möjligheten att förvärva, säger Niclas Pettersson, vd på Stigfram.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066