Dustins butik blir "coffice"
Dustin startade 1984 med att sälja disketter i en zoo-butik utanför Stockholm. Idag är kärnan e-handel där man 1995 var tidig med att öppna en av de första svenska nätbutikerna.
Idag beskriver man sig som en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner.
Tog nätet till butik
Hösten 2015 öppnade man butik på Sveavägen i Stockholm, för att ta ”e-handelskonceptet in i fysisk lokal” och kunna ge de mindre företagen råd på plats.
- Nu har vi tillsammans med totalt tolv samarbetspartners uppdaterat konceptet i butiken. Genom att bygga rum-i-rummet visas lösningar utifrån olika situationer anpassade för små och medelstora företag. Ett bredare och utökat sortiment gör det även möjligt att testa fler produkter, tjänster och lösningar i praktiken, säger Caroline Rudbeck, VP Group Communication.
Konceptbutiken ska också vara en mötesplats där det finns möjlighet för kunderna att ta del av inspirerande seminarier eller sitta ner i loungen, ta en kaffe och jobba en stund.
Dustin-fakta
Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Bolaget har drygt 900 medarbetare.
Omsättning 2015/16: cirka 8,3 miljarder kronor.
Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små och medelstora företag.
Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm
Huvudkontor i Nacka