Gina Tricot satsar internationellt jämställt
– Det är ingen hemlighet att Gina Tricot väljer att satsa på kvinnor, med ca 1 900 anställda är 98 procent av dessa tjejer, dessutom riktar vi oss till en kvinnlig målgrupp. Samarbetet är ett viktigt ställningstagande som både personal och kunder kan förknippa sig med och som bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, inköps- och designchef och tillika dotter i familjen Appelqvist som grundade Gina Tricot 1997.
Det nya samarbetet innebär bland annat att kedjan samband med Internationella kvinnodagen den 8 mars startar försäljning av Onebracelet.
Armbandet lanserades i samarbete med UN Women nationell kommitté Sverige hösten 2015 och finns nu till försäljning i flera länder i Europa. Modekedjan kommer att skänka samtliga intäkter av försäljningen av Onebracelet till UN Womens arbete i världen.
I samband med lanseringen lyfter Gina Tricot fram ett antal starka interna ambassadörer i sociala medier samt online med budskapet ”Gina Tricot bygger starka kvinnor!”
Gina Tricot har sedan flera år tillbaka ett nära samarbete med UNICEF.