23948sdkhjf

Abercrombie&Fitch söker sig mot ljuset

Dags att lämna det tungt parfymerade nattklubbsmörkret som exkluderade alla utom de (numera allt färre) invigda. Abercrombie&Fitch satsar på nytt ljust koncept.


Handelstrender skriver om den anrika klädkedjan Abercrombie & Fitch today som nu för första gången på femton år presenterat ett nytt butiksformat.


Butiken kommer öppna den 17 februari i Polaris Fashion Mall in Columbus, Ohio i USA. Konceptet är designat av MJ Sagan Architecture som också skapat A&F nya huvudkontor.


Öppningen av den nya 480 kvadrat stora butiken är den del av en stor omvandling av både sortiment, butiker och kommunikation.


Den tunga parfym man förknippar med butikerna byts mot en lätt könsneutral doft och kedjan återgår till den ursprungliga A&F-loggan från starten 1892.


Sömlöst i tiden


– Det är viktigt att vår butiker reflekterar vad varumärket Abercrombie & Fitch står för i dag. Därför har vi skapat en ny plats för våra kunder som är varm, inbjudande, inkluderande och öppen, säger Stacia Andersen, Brand President på Abercrombie & Fitch.


Också tekniskt är butiken uppgraderad. Provrummen innehåller laddningsstationer för mobiltelefoner. Kunden kan också själv välja önskad belysning och musik. Det ska gå att beställa varor online i butiken, allt för att förstärka den sömlösa upplevelsen.


Personalen ska röra sig i butiken och ge tips vid online-köp..

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064