Mio bäddar på Centralen
200 kvadratmeter sovrum möter 1,5 miljoner besökare på Stockholms centralstation.
- Budskapet är tydligt: Vi kan sängar, säger Björn Lindblad, vd på Mio, i ett pressmeddelande.
På plats i centralstationen presenteras hela Mios prisstege på sängar, bland andra testvinnaren som bara finns på Mio: Enok & Thømpson Cape Farewell som tagits fram i samarbete med Carpe Diem.
- Positionen som störst på soffor i Sverige är vi stolta över och nu har vi målbilden inställd på att även bli störst på sängar, berättar Lindblad.
De cirka 200 000 personer som passerar Centralen dagligen kan förse sig med Mios nya vårkatalog som även innehåller en värdecheck.
- Vi vill göra det oväntade och träffa våra kunder där och när de själva vill. Genom att visa styrkan och bredden i vårt sängsortiment på en så stor arena som Centralen, kommer vi skapa många möten och tydliggöra vårt erbjudande på ett helt nytt sätt, avslutar Lindblad.
Under veckan pågår även en tävling där alla som befinner sig runt Stockholm Central kan tävla i Mio-Memory i sin mobil. På söndag kommer tävlingen summeras och tre lyckliga vinnare gratuleras med varsin av testfaktas vinnarsäng (Enok & Thømpson Cape Farewell) som bara finns tillgänglig på Mio.
Mio är en svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio har på över 70 platser i Sverige samt e-handel.