23948sdkhjf

Kista blir skönare

I vår slår Kista Galleria upp butiksdörrarna för mer modeyta och flera nya koncept och varumärken inom mode och skönhet.
– Vår ambition är att hela tiden erbjuda nyheter och ett inspirerande utbud av varumärken och upplevelser som matchar kundernas efterfrågan och smak, säger Martin Kjellman , uthyrningschef på Citycon.

Kicks har redan fördubblat sin yta och är nu Stockholms största Kicks, samtidigt uppgraderad till konceptbutik.

Nya digitala lösningar hos Kicks

– Den nya butiken har ett bredare och utökat sortiment, fler makeupstationer och en miljö som erbjuder en extra upplevelse. Vi kommer att satsa på aktiviteter som att kunderna får makeuper lagda och visningar av senaste kollektionerna. Vi kan även ha events med makeup-artister och proffsfotografer, säger Rikard Govenius , områdeschef på Kicks.

Senare i år planerar Kicks lansera en ny lösning för digital marknadskommunikation i butiken och testa mobila kassalösningar som på sikt kan komma att ersätta de fasta kassorna som finns idag.

En av landets största H&M

H&M-butiken i gallerian växer till att bli en av Sveriges största. Det blir runt 4 000 kvadratmeter inklusive kedjans hem- och skönhetssortiment.

Plats blir det också för underklädeskedjan Hunkemöller och multibrandbutiken Shestore.se & Hestore.se.

"Enorm efterfrågan på skönhet i Kista"

Minispa, som under ett par års tid haft en tillfällig butik i gallerian, expanderar och flyttar till ett fast läge samtidigt som man startar onlineförsäljning.

– Vi satsar på att ha Sveriges bredaste utbud av skönhetsbehandlingar för kvinnor och män. Efterfrågan är enorm när det gäller skönhet här i Kista, den har exploderat de senaste åren, berättar Sylvester Lapidat på Minispa.

Butiken kommer att ha över tio anställda i butiken och ett erbjudande som inkluderar bland annat ansiktsbehandlingar, lösfransar, tandblekning, manikyr, pedikyr, spray tan, massage, laserbehandling och håruppsättningar.

Magnus Åkesson , regionchef på Citycon, ser samma trend:

– Vi märker tydligt att skönhet har blivit hett och alltmer efterfrågat. Därför känns det extra roligt att vi nu får in ett ambitiöst spa-koncept i gallerian med ett fullsortiment inom skönhet.

Under 2016 utökade Kista Galleria med varumärkena JD Sports, Kitch'n, Fresh & Fancy, Starbucks, Hemmakväll, Polarn & Pyret, 3Ina, Euronails, Svarowski, Hobbex och Japan Photo.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063