23948sdkhjf

H&M omformulerar tillväxtmål

H&M omformulerar sitt tillväxtmål och siktar nu på att koncernens försäljning i lokala valutor ska öka med 10 till 15 procent per år med fortsatt hög lönsamhet.

Det framgår av rapporten för det fjärde kvartalet.


Det nya målet, som gäller för 2017 och framöver, inkluderar både butik och online, betonar bolagets vd Karl-Johan Persson i rapporten.


Det tidigare målet var öka antalet butiker med 10 till 15 procent per år.


"Vi har idag en stark butiksportfölj med över 4 300 butiker vilket ger oss en unik närhet till våra kunder. En närhet som blir allt viktigare i en värld där det fysiska och digitala knyts ihop alltmer", skriver han i rapporten.


H&M ser positivt på sina möjligheter att såväl 2017 som framåt nå sitt nya mål om en omsättningstillväxt på 10-15 procent.


H&M:s nya omsättningsmål gäller i lokala valutor och här ökade bolagets försäljning under föregående verksamhetsår med 7 procent.


"Vi ser fram emot att under 2017 leverera starka kollektioner och kundupplevelser samt att lansera ett till två nya varumärken. Detta i kombination med pågående förbättringar samt våra satsningar inom omni-channel, varuförsörjningskedjan och avancerad data-analys gör att vi ser positivt på våra möjligheter att uppnå vårt nyformulerade mål både för 2017 och framåt", skriver H&M i sin rapport.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062