23948sdkhjf

Elektronikkedja satsar på småorter

Kontrakt är påskrivna för sju nya butiker i Sverige och två i Norge. Elektronikkedjan fortsätter sin expansion, nu på mindre orter. I dag öppnar man i Bollnäs.


Kjell&Company skriver i ett pressmeddelande att se i dag öppnar årets första butik. Den ligger i Bollnäs och utmärker sig från Kjell & Companys övriga butiker eftersom Bollnäs är den minsta staden som företaget har etablerat sig i.

Elektronikkedjan Kjell & Company har specialiserat sig på att sälja tillbehör till hemelektronik. Det gör de genom en webbutik och 107 fysiska butiker som är utspridda över Sverige och Norge. Under 2016 slog kedjan rekord i antalet nyöppnade butiker.

De skriver att planen är att hålla samma höga expansionstakt under 2017. Kontrakten är redan påskrivna för sju nya butiker i Sverige och två nya butiker i Norge.

– Bollnäs är en riktig pärla som det är spännande att öppna butik i, berättar vd Mikael Dahnelius . Bollnäs är visserligen mindre än andra Kjell & Company-städer, men vi har fått ett riktigt bra butiksläge och det har länge saknats en butik som vår i Bollnäsområdet.

Bollnäs och Mora är de två minsta orterna som Kjell & Company har på årets etableringskarta. Företaget kan tänka sig att öppna butiker på fler mindre orter om satsningen i Bollnäs och Mora blir framgångsrik.

Vidare skriver man"I en tid då e-handel ligger på allas läppar väljer Kjell & Company alltså att fortsätta satsa på fysiska butiker. För Kjell & Company går nämligen e-handel och fysisk handel hand i hand. Båda kanalerna driver trafik till varandra. Idag inleder exempelvis hälften av alla butikskunder sina köp på företagets webb-sida."

– Vi ska finnas där våra kunder vill handla, sammanfattar Mikael Dahnelius.

Med butikerna får Kjell & Company möjlighet att erbjuda personlig service över disk. För att ge en motsvarande upplevelse på webben har företaget publicerat teknikböckerna i ”Hur funkar det?-serien” direkt på webben. Där finns också företagets videosinlag och poddavsnitt som svarar på frågor om teknik. Allt material kommer i grund och botten från företagets interna utbildningssatsning.

– Genom att släppa vårt utbildningsmaterial på webben kan även våra kunder komma åt det, förklarar utbildningschef Karl Emil Nikka. Det är ytterligare ett exempel på hur vi arbetar med att knyta ihop butiker och webbhandel. I butikerna kan våra säljare hjälpa kunden. På nätet kan vi hjälpa kunden att lära sig själv.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063