23948sdkhjf

Qliro söker partnerskap

Qliro uppger att bolaget för affärsenheterna Lekmer och Gymgrossisten prioriterar en kontinuerlig förbättring av rörelseresultat och kassaflöden samt utveckling av varje enskilt varumärke.
Det framgår av ett pressmeddelande med anledning av bolagets nya strategi, där varken Lekmer eller Gymgrossisten finns med bland det som definieras som koncernens "kärnaffärsområden": Marketplace (CDON), Fashion (bland annat Nelly) och Financial Services.

–Vi kommer aktivt att söka potentiella partnerskap för att möjliggöra fortsatta investeringar och nyttja de möjligheter som den pågående konsolideringen i respektive bransch skapar i syfte att generera ytterligare aktieägarvärden, säger Marcus Lindqvist , vd för Qliro, i pressmeddelandet.

Utvecklingen för Lekmer och Gymgrossisten under det fjärde kvartalet 2016 var en försäljningstillväxt på 11 procent men negativ och försämrad rörelsemarginal för Lekmer, respektive en försäljningsnedgång på 2 procent men positiv rörelsemarginal på 2,9 procent (4,9) mätt i justerad ebit för Gymgrossisten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064