23948sdkhjf

Skincity växer lönsamt

Kosmetikhandlaren Skincitys omsättning ser ut att landa kring 180 miljoner kronor för 2016. Det innebär en tillväxt på 50 procent och siffrorna är svarta.
Det är E-handel.se som intervjuat Skincitys ägarpar Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman inför julen.

Tidningen skriver att 2016 blev året då Skincity gick från att vara en ny e-handlare till att räknas som en etablerad aktör i branschen. Bolagets omsättning för 2016 ser ut att överskrida 180 miljoner kronor, vilket motsvarar en tillväxt på över 50 procent. Under året har de ökat antalet anställda från 20 till över 60 och man har varit noga med att växa med lönsamhet.
Paret förklarar sin framgång med att de investerat i en ny plattform, satsat på varumärkesbyggande med kampanjer och gåvor till kunderna, och att de faktiskt inte har någon verklig konkurrent i Sverige inom sin speciella nisch, professionell hudvård och makeup.
Men det tycker att det är roligt när andra aktörer börjar kopiera deras koncept:

–Det ger ju oss en viss konkurrens men det triggar samtidigt oss att bli ännu snabbare, säger Mikael Kjellman till E-handel.se.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058