23948sdkhjf

Nättrafiken och butiksbesöken ökar hos VRG

Venue Retail Groups satsning på digital kommunikation har lett till en ökad trafik till bolagets e-handelssajter samt ett ökat intresse för de fysiska butikerna. Det skriver vd Jonas Ottosson i delårsrapporten.

För att kapitalisera på trafikökningen och öka konverteringsgraden har VRG under december 2016 lanserat en ny e-handelsplattform.


"Accent.se var först ut och under januari 2017 följer vi upp med Morris.no samt Rizzo.se. Den nya plattformen har fått en uppgradering med ett inspirerande uttryck, mer lättnavigerad funktionalitet samt en förenklad betalningslösning genom Klarna. Denna funktion lanseras även i samtliga fysiska butiker. E-handeln kommer att vara en viktig del för vår ökade tillväxt, där ett bredare sortiment av befintliga och nya varumärken bidrar till ett bättre kunderbjudande", skriver vd:n.


VRG:s resultatet före av- och nedskrivningar blev 9,9 miljoner kronor i det första kvartalet (-10,7). Jonas Ottosson förklarar resultatförbättringen med att bolaget "överlag uppvisar ett starkare sortiment, en tydligare kommunikation samt en inspirerande presentation i butik".


"Sammantaget har detta medfört en ökad försäljning inom samtliga butikskoncept (Accent, Morris och Rizzo/NK), samtidigt som kostnaderna hålls på en betydligt lägre nivå än tidigare år. Den goda försäljningen har även föranlett att kassaflödet är 46 miljoner bättre än föregående år och att vår tillgängliga likviditet per den 30 november uppgår till 73 miljoner", skriver vd:n.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078