Mio spränger 5-miljardersvallen
Det går fort nu. Förra sommaren nådde möbelkedjan Mios omsättning 4 miljarder - och när man stänger böckerna för november har man nått 5 miljarder efter framgångsrik Black Friday-försäljning.
Starten på hösten betecknas som urstark - och nu kom bekräftelsen på att allt gått åt rätt håll:
- När vi stänger november kan vi med stor glädje och stolthet konstatera att vi i Miolaget gjort det igen! Januari 2013 bröt vi 3 miljarder, juni 2015, 4 miljarder och nu spränger vi 5 miljarder, säger Björn Lindblad, vd för Mio i ett pressmeddelande.
Mio-kedjan haft positiva tillväxttal under 58 månader i rad. Företaget skrivet att det är organisk tillväxt i butik, nya butiker och e-handeln som bidrar till framgången. Man framhåller att vslutningen i november var urstark och black weekend blev en succé såväl i butik som på nätet.
- Det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi satt till 2022. Vi har aldrig i Mios historia inspirerat och förnyat så många hem som just nu och 2017 ska vi fortsätta att möblera om i möbel-Sverige, berättar Björn Lindblad.
Mio har butiker på över 70 platser i Sverige samt e-handel.