23948sdkhjf

De dissar Black Friday

"Inget för oss" tycker kedjan mot strömmen.
I morgon är det Black Friday och överallt skyltas det med ett tydligt och ofta upprepat budskap om att det är rea och billigt i princip överallt just den här dagen. För många företag anses dagen vara väldigt viktig för novembers försäljning samt för att starta julhandeln på riktigt.

Bygg- och trädgårdsmarknaden Hornbach dras inte med i hypen. I deras nya reklamannons nämns självklart erbjudanden om riktigt bra priser, men inte bara under en dag. Budskapet framgår när man läser vidare i annonsen: ”Pangpris! Endast på fredag …och lördag! …och söndag! …och måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag…..” och så vidare, i en oändlighet.

– Tanken är att på ett humoristiskt sätt förmedla att vi visserligen har väldigt bra priser under Black Friday, precis som så många andra företag den dagen, men att det inte är någonting nytt för oss. Eftersom vi inte tror på reor utan på att alltid erbjuda ett lågt pris så kan man säga att Black Friday är precis som vilken annan dag som helst hos oss. Istället för att ha höga priser från början, för att sedan sänka dem under en kort period och skryta med stora rabatter, så har vi alltid låga priser året om, säger Andreas Larsson , marknadschef på Hornbach i ett pressmedeelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064