23948sdkhjf

Sex and the city-sko åter poppis i Kina

Jimmy Choo-skorna blev extra kände genom tv-serien Sex and the City. Efter en period av motigheter på marknaden tar nu försäljningen fart.

Brittiska skotillverkaren Jimmy Choo har övervunnit svårigheterna på lyxmarknaden och ser försäljningstillväxt både tack vare butiksöppningar och i den jämförbara försäljningen under det tredje kvartalet. Jimmy Choo, vars skor klev in i populärkulturen i samband med tv-serien Sex and the City, har tidigare tampats med dalande efterfrågan i framför allt Asien, men uppger nu att de upplever en fortsatt förstärkning i Kina.


Bolaget har inte angett några specifika försäljningssiffror för perioden utan lämnar kommentaren i en marknadsuppdatering.


– Vi ser fram emot att uppnå ett rekordår trots en utmanande marknad, och fortsätter på vägen att leverera en underliggande vinst i linje med förväntningarna, kommenterade Pierre Denis, vd på Jimmy Choo.


Bolaget hoppas också kunna leverera högre marginaler för helåret och minska skulden med hjälp av effektiviseringar och reducerade kostnader.


Aktien steg 2,5 procent på Londonbörsen under fredagshandeln.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062