Lexington ökade fokus på nätbutiken
Norge och nätbutiken är glädjeämnen i Lexingtons senaste rapport.
Kläd- och inredningsbolaget Lexington, som är listat på First North, redovisar rörelseintäkter om 81,4 miljoner kronor för det tredje kvartalet (76,9).
"Kvartalet har annars präglats av en ganska svag efterfrågan på marknaden generellt, särskilt under september. Men vi har genom en ökad fokus på vår Online Store, starka säsongskollektioner och en bra försäljning i Norden, särskilt i Norge, lyckats öka vår försäljning i kvartalet", skriver vd Kristina Lindhe i delårsrapporten.
Bruttovinstmarginalen uppgick till 64,2 procent (61,7).
Ebitda-resultatet blev 9,5 miljoner kronor (5,2) och ebitda-marginalen uppgick till 11,6 procent (6,7).
Nettoresultatet landade på 7,1 miljoner kronor (3,0).