23948sdkhjf

Skönhetskunderna ger Eleven innehåll

"Användargenererat innehåll" är något av ordet för dagen för e-handlare. Nu vill också Eleven släppa fram sina kunder och ge dem rollen som inspiratörer, testare och marknadsförare.
– Våra kunder är de verkliga skönhetsexperterna! De testar våra produkter varje dag, i så många olika scenarios - mer än vad vi på eleven någonsin skulle hinna testa själva. Med användargenererat innehåll säkerställer vi att alla får chansen att visa upp sina fantastiska makeup-kreationer och dela med sig av erfarenheter, säger Michael Gegerfeldt , Elevens vd.

Nu öppnar Eleven, som säljer skönhetsprodukter på nätet och i ett mindre butiksnät, upp för att sajtens användare ska få möjligheten att dela med sig av skönhetstips, inspiration och erfarenheter.

Genom att användare publicerar skönhetsbilder på Instagram under hashtaggen #elevenbeauty har de chans att synas på hemsidan. Det är ett första steg mot att Eleven blir en skönhetsportal som besökarna själva kan styra över. Tanken är att användarna själva guidar varandra

– Vi tror att användargenererat innehåll ligger helt rätt i tiden. Det har bevisats gång på gång med bolag som Airbnb och Uber, säger Michael Gegerfeldt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063