23948sdkhjf

Så har det gått för Mall of Scandinavia

Mall of Scandinavias första år har varit mycket framgångsrikt. På lördag firas ettårsjubileum.
Unibail -Rodamcoägda Mall of Scandinavia fick stor uppmärksamhet från start. Under de första 17 dagarna efter öppningen besöktes det 101 000 kvadratmeter stora köpcentrumet av en miljon människor.

Redan i början av 2016 fick de utmärkelsen "Stockholmarnas favoritcentrum" samt utmärkelsen "2016 Best International Shopping Centre" av Retail and Leisure International magazine.

Enligt Unibail-Rodamcos hemsida beräknas köpcentrumet locka 15 miljoner besökare per år, medan fastighetsägarens andra stora anläggning Täby Centrum har 12 miljoner besökare.

Några försäljningssiffror har inte kommunicerats, men centrumchefen Louise Bergqvist säger i ett pressmeddelande att Mall of Scandinavia har haft ett fantastiskt framgångsrikt första år och att utvecklingen hittills har överträffat fastighetsägarens förväntningar. Så det är möjligt att siffran 15 miljoner överträffas.

Ett flertal nya butiker och koncept öppnat under året, och i dagsläget finns där 224 butiker och restauranger.
– Mall of Scandinavia har snabbt etablerat en mycket hög nivå på både försäljning och besökare redan under sitt första år. Nu höjer vi våra framtidsprognoser, säger Lars-Åke Tollemark , vd för Unbail-Rodamco i Norden.

Utvecklingen fortgår. Ett tiotal nya varumärken och pop-upbutier är på väg in, och nu förlängs öppettiderna till kl 21 varje vardag.

I
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067