Postnords organisation stärks inför jul
De väntade rekordvolymerna i årets julhandel kräver mer av utlämningsställen och postombud. Därför planeras förstärkningar av organisationen.
De nya telefonerna är en viktig del i den stora omdaning som Postnord är inne i just nu. Omdaningen görs för att att öka effektiviteten och bredda serviceutbudet i Postnords hela logistikkedja.
Papperstidningen Dagens Handel skriver om detta i kommande nummer med tema logistik.
Björn Heijbel berättar också att ytterligare 50 utlämningsställen öppnas inför julhandeln. Dessa kommer troligen att permanentas.
Effektiviteten på terminalerna som har hand om leveranserna till butikerna och till slutkund ökar också.
– Julen är vår mest intensiva period under året, precis som för detaljhandeln och deras kunder. Vi levererar alla möjliga julklappar till svenska folket, allt från det som handlas på nätet från Sverige och från övriga världen till de julklappar som handlas i butikerna, och vi försöker förbereda oss noggrant för årets största shoppingperiod, säger Carin Blom som är detalj-och e-handelsanalytiker på Postnord.