23948sdkhjf

Ny frakttjänst tar in riskkapital

En plattform som länkar samman fraktinitiativ från en mängd olika fraktbolag för den e-handlande kunden. Nu tar svenska Shipwallet in riskkapital för att fortsätta växa.
Di digital beskriver Shipwallet som en jämförelseplattform för frakt inom e-handeln.

– Vår tjänst integrerar alla möjliga fraktbolag och presenterar deras produkter på bästa sätt. Vi använder en algoritm för att räkna ut vilka frakttjänster som är bäst för kunden, baserat på typ av produkt, var kunden bor, vilken tid på dygnet det är, med mera, säger bolagets vd och medgrundare Piotr Zaleski till sajten.

Di digital jämför tjänsten med Klarna checkout, eftersom den sparar användarens information och val, för att sedan rangordna de bästa fraktalternativen från aktörer som Postnord, DHL,Schenker, Bring, Jetpack, Ryska posten, Budbee och Uber.

Tjänsten har varit igång i mindre än ett år och används idag av bland andra Odd Molly och Apotek Hjärtat. Flera är på gång in och nu tar bolaget in 2,4 miljoner i riskkapital.

Den som investerar är Johan Frestadius, som har pappershandelskedjan Bookbinders design med e-handel, 15 konceptbutiker och shop in shops.

– Vi kommer att gå från 40 000 transaktioner i månaden i dag till 400 000 i slutet på året, säger Piotr Zaleski till Di Digital.

Och snart är det dags för mer riskkapital. Piotr Zaleski säger till sajten att en av bolagets kunder, ett e-handelsbolag, inom några veckor blir delägare i bolaget.

Shipwallet grundades 2013 av Piotr Zaleski, Patric Blixt , Ilia Mikhailov , Björn Alberts och Fredrik Schöön . I fjol hade bolaget ingen omsättning och redovisade en förlust på 2,5 miljoner kronor, rapporterar DI Digital.

– I år kommer omsättningen att landa kring 1,4 miljoner kronor”, säger Piotr Zaleski till sajten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062