23948sdkhjf

Sportbutik blir mötesplats

Skräddarsydda träningspass och föreläsningar blir dragplåster i The North Face nya flaggskeppsbutik som slog upp portarna på Kungsgatan i Stockholm på torsdagen.


Den nya butiken är först i världen med varumärkets nya butikskoncept och tanken är att den ska bli en samlingsplats för alla friluftsintresserade.

Här lanseras nu träningscommunityt #NeverStopStockholm, som är skräddarsytt för alla som vill träna och utforska outdoorvärlden.

– Outdoorintresset i Sverige växer enormt och vi ser en stor potential i att kunna erbjuda något som tycker saknas i Sverige idag. Med allt som hjälper dig att prestera bättre på berget samlat på samma plats, från rätt kläder till träning och kunskap, hoppas vi bli en naturlig mötesplats för alla outdoorintresserade som bor i eller besöker Stockholm, säger Jonas Andersson , sverigechef, i ett pressmeddelande.

Den 250 kvadratmeter stora butiken kommer att fungera som navet i ett community där det kommer att erbjudas möjlighet att delta i skräddarsydda träningspass, föreläsningar och workshops, temakvällar och mycket mer.

Varje vecka kommer det att erbjudas kostnadsfri träning inom träningskonceptet Mountain Athletics, framtaget för att öka prestationen inom olika bergssporter. Mountain Athletics är utvecklat tillsammans med The North Face's teamatleter, för att hjälpa friluftsentusiaster bli bättre skidåkare, klättrare eller terränglöpare.

– Förutom de senaste kollektionerna för dam, herr och barn kommer butiken vara som en stor lekplats för alla outdoorintresserade, säger Marc Nylander , Store Manager.

Den nya butiken är samfinansierad. North Face står för marknadsföring, inredning och event, medan Marc Nylander står för rekrytering, personalfrågor, lokal, och inköp.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073