23948sdkhjf

Vrg-vd: "Affärs- och åtgärdsplanen biter"

Resultatförbättringen för Venue Retail Group, som driver kedjor inom väskor, skor och accessoarer, under räkenskapsårets sista kvartal (juni-augusti) "har sin förklaring i den affärs- och åtgärdsplan som initierats under året".

Det skriver vd Jonas Ottosson i bokslutskommunikén, som vittnar om bland annat ett nettoresultat på 4,6 miljoner (-76,4), en omsättning på 232 miljoner (222), en försäljningsökning på 7 procent i jämförbara enheter och en bruttomarginal som stärkts till 50,6 från 47,0 procent.


"Den har innefattat ett omsorgsfullt arbete med sortiment, kommunikation och strukturförändringar, där bland annat en optimering av butiksnätet har inletts", fortsätter Jonas Ottosson om åtgärdsplanen, och betecknar den som "ambitiös men välgrundad".


Inför räkenskapsåret september 2016 - augusti 2017 är målet "fortsatta resultatförbättringar", och i affärsplanen framåt ligger en ökad satsning på näthandel i och med en ny e-handelsplattform som nu lanseras.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094