23948sdkhjf

Dibs tar upp kampen med Klarna

Nu lanserar Netsägda betallösningsföretaget Dibs en lösning som ska förenkla köpen för e-handelskunder. Tre siffror räcker för att genomföra ett köp.
Nets, Paytrail och Dibs har tillsammans 25.000 nätbutiker anslutna till sina betaltjänster. Det innebär det att minst 15 miljoner konsumenter i Norden kommer i kontakt med Nets-gruppens betaltjänster under ett år.

Nu lanserar bolaget tjänsten ”Kom ihåg mig”. Den ska göra att kunderna bara behöver fylla i sina kortuppgifter en gång.

Kommande köp genomförs sedan genom att endast CVC-koden (den tresiffriga säkerhetskoden på baksidan av kortet) knappas in. Detta ska funka i alla 25.000 webshoppar som är anslutna.

Många enskilda e-handlare har idag sparade kortuppgifter, men de hänger inte med när kunden går vidare för att handla någon annanstans.

”Kom ihåg mig” sänker tröskeln till köp för konsumenterna.

- Det kommer att leda till att fler kunder faktiskt genomför köp, vilket gynnar e-handlarna”, säger Daniel Larsson , vice vd på Dibs.

Utmanar Klarna

Klarna checkout” har sedan lanseringen 2012 blivit bolagets succéprodukt. Det är enkelt uttryckt en allt-i-ett-lösning som ska få e-handlarna att välja Klarna som betallösning. På Dibs hoppas man att den nya "Kom ihåg mig"-lösningen ska bli en ännu större favorit.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079