Dibs tar upp kampen med Klarna
Nu lanserar Netsägda betallösningsföretaget Dibs en lösning som ska förenkla köpen för e-handelskunder. Tre siffror räcker för att genomföra ett köp.
Nu lanserar bolaget tjänsten ”Kom ihåg mig”. Den ska göra att kunderna bara behöver fylla i sina kortuppgifter en gång.
Kommande köp genomförs sedan genom att endast CVC-koden (den tresiffriga säkerhetskoden på baksidan av kortet) knappas in. Detta ska funka i alla 25.000 webshoppar som är anslutna.
Många enskilda e-handlare har idag sparade kortuppgifter, men de hänger inte med när kunden går vidare för att handla någon annanstans.
”Kom ihåg mig” sänker tröskeln till köp för konsumenterna.
- Det kommer att leda till att fler kunder faktiskt genomför köp, vilket gynnar e-handlarna”, säger Daniel Larsson , vice vd på Dibs.
Utmanar Klarna
Klarna checkout” har sedan lanseringen 2012 blivit bolagets succéprodukt. Det är enkelt uttryckt en allt-i-ett-lösning som ska få e-handlarna att välja Klarna som betallösning. På Dibs hoppas man att den nya "Kom ihåg mig"-lösningen ska bli en ännu större favorit.