23948sdkhjf

Webbsuccé blir fysisk

Ytterligare en nätmodehandlare väljer att öppna fysiska butiker.


Webbshoppen NA-KD har funnits i nio månader. Nu öppnar de sin första fysiska butik.

Bakom NA-KD står Nelly-grundaren Jarno Vanhatapio. På kort tid har hans nya webbshop blivit en succé bland svenska influencers. Redan första året räknar modesajten, som säljer både egna märken och andra designers, med att omsätta 140 miljoner kronor.

NA-KD har öppnat nyligen sin första pop up-butik i Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm.

Tidigare har NA-KD haft en pop up-butik i Göteborg och nästa lansering blir i Tyskland. Men fasta butiker är ändå viktigt för webbshopen.

– NA-KD kommer alltid att vara ”digital first” men samtidigt finns det kunder som gärna vill känna på kvalitén innan de köper något .Vi kommer att börja med städerna där vi har flest följare på sociala medier just nu: Stockholm, Berlin, München, London och Los Angeles, säger han till Breakit.

Jarno Vanhatapio uppger att märket idag har över 450 000 följare på Instagram och att användare delar med sig av sina plagg under märkets hashtag eller genom att tagga NA-KD:s konto varannan minut.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.052