Boomerang växer med nya butiker
I år öppnar modekedjan Boomerang fyra nya helägda butiker. Redan öppnade är butikerna i Gränby centrum i Uppsala och Femman i Nordstan i Göteborg. I veckan blir det Västerås tur.
Under oktober öppnar Boomerang också en helt ny enhet i NK:s gamla lokaler i Malmö, Hansakvarteren. Butiken blir på 177 kvadratmeter. I samband med att dessa nya lokaler öppnar i citykärnan, stänger Boomerang sin butik på Södra förstadsgatan. Närvaron i regionen utgörs då av den nya butiken i Hansa samt den 148 kvadratmeter stora butiken i Emporia.
– Under året som gått har vi erbjudits butikslägen som vi helt enkelt inte kunnat säga nej till. Det känns också särskilt roligt att vi under vårt jubileumsår fått en chans att ytterligare befästa vår närvaro i det svenska retaillandskapet med nya starka enheter, säger Boomerangs försäljningschef Charlotta Dahlqvist .
Nytt butikskoncept
Nu i höst lanserar också kedjan ett nytt butikskoncept. Nautisk inspiration och generöst tilltagna provrum är några av inslagen.
– Butikskoncept måste vara föränderliga och ständigt anpassas utifrån kundens efterfrågan och behov. Avsikten med våra nya butiker är att kombinera Boomerangs arv, med nutid och ombesörja en välkomnande atmosfär som gör vårt hållbara mode rättvisa, säger Tony Sewanderson , marknadschef på Boomerang.
BOOMERANG-FAKTA
Antal butiker: 17, inklusive Barbarby outlet
Omsättning 2015 i egen retail: 98 miljoner miljoner över disk